بلاگ

کمپرسورهای جابجایی در خودروهای مدرن

در سال‌های اخیر، بسیاری از خودروسازان کمپرسورهای با جابجایی ثابت سنتی را با کمپرسورهای جابجایی متغیر (VDC) در سیستم‌های تهویه مطبوع خود جایگزین کرده‌اند. برخلاف انواع ثابت، VDCها حجم فشرده سازی مبرد را با توجه به تقاضای خنک کننده، بهبود بازده سوخت و عملکرد سیستم تنظیم می کنند.

مزایای کلیدی:

  • کاهش مصرف سوخت
  • کاهش بار موتور در شرایط کم تقاضا
  • دمای کابین سازگارتر

این کمپرسورها از مکانیزم صفحه swash با زاویه قابل تنظیم برای کنترل حجم ضربه پیستون استفاده می کنند. در حالت های اکو یا آب و هوای معتدل، زاویه صفحه به حداقل می رسد و در نتیجه فشار خروجی کمتر می شود.

چالش ها عبارتند از:

  • وابستگی به کنترل های الکترونیکی دقیق (HVAC ECU)
  • حساسیت به مبرد و کیفیت روغن
  • هزینه تعمیر و تعویض بالاتر نسبت به واحدهای ثابت

تعمیر و نگهداری مناسب، از جمله استفاده از روان کننده صحیح و عیب یابی منظم سیستم، می تواند عمر این کمپرسورهای پیشرفته را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *